Every month, i’ll be posting a review of links added on ‘Graphic Galian’ section. For this month, aku bgtau beberape sites yg aku gunepakai sebagai guide slame aku jd graphic designer.

Petame-tame!

http://www.kirupa.com : 90% dari pengetahuan aku pasal Flash sejak aku gune  Flash 5 sampai skrg datangnye dari website nih. Website die simple dan cantik. Tapi  tu x penteng sbb isi kat dlm tu haa…byk tutorial…belambak. Siap ikut kategori, yg  lembab, kurang pandai kepade yg pandai tp x belagak. Pileh je mane nak  masok. Aku x amek memane kelas kecuali kat sini. cane tuh? Blaja dr tutorial. Kalo  kepale bengap jugak bley masok forum. Ramai cikgu omputih yg rajen mengajo.  Penah pon ade yg aku mintak tolong buat, die buat kan je trus. Lagi siket je aku nak  ajak die jadi akak angkat. huhu…Bahagie btul~ ohohoho

Keduenye…

http://www.issuu.com : Kalo rase nak cari magazine tp x beduet, sini la tempatnye.  Tempat ni x de specific mags yg die cover, so piker je ape yg korang nak,  taip..insyaallah ade byk yg best. Bile da pileh, korang bley view trus dgn acrobat  reader..(ye ke..ye kot)..kalo nak best lg, ade user sgt murah ati bekongsi dgn bg kite  download je trus pdf tu. So kalo tenet laju, bley view dgn bestnye…kalo tenet slow,  susa la sket unless die bg download. Ape2 pon, bebaloi je tunggu die loading jap  untuk tgk isi dlm mag tu. Free kot~ha..ha..nak cari buku yg seksi2 la tuh..wahuu!

Ke lastly

http://conceptart.org : Tempat ni beeeeeeeeeeest!!! kalo nak cite byk mmg tak abes.  aku kecik2 kan cite supaye korang bley besar-besarkan sendiri pasni. hoho. Err, ade  2 button yg best. Button Gallery dimane korang akan tgk bapak ramai otai2(user2)  digital punye gallery. Dan page ni slalu betuka2 otai. So, minggu ni ngan minggu dpn  kemungkinan laen2 org die display. Letey la korang nak tgk satu2. Button kedue  button Forum (ye, aku suke bermuafakat dan berbincang..haha!). Tapi sini kalo  tanak bincang pon takpe! korang masok, usha2 sipi2 pon da terjuih air liur..dan  category die banyaaak~ Photography, 3d, Fine Art, Sculpting, Graphic  design, Animation…dan plus ade tutorial siap…….die seumpame ibu2 menjeret  tgk pinggan mangkok sale 70% kat Sogo mahupun jeretan ibu2 tgk promosi kaen sutere beli 1 dpt 2 free kat Semua House…kan kan? ke tak kan?~ (ecece, kate nak kecik2kan cite..teeet~)

Eh eh..sesape ade link best2 kalo nak kongsi pon boley~

