Sempena Hari Ibu ni aku nak mengecat ngan photoshop tp mood x sampai2..haha..walopon x brape nak ade konsep keibuan dan anak, aku pon amek sekecil2 sifat ibu yang ade : Intuisi…ye, kuase yang hanye ade pade seorang ibu.

Banyak bende yg aku buat, yg aku nak, yg aku tesilap, tp x byk yang aku bgtau kat mak aku. Tp, byk tu jgk la yg mak aku teke ashek jackpot je…haha..Kadang2 terpiker, “celah mane laaa mak aku tau ni..? “..nasehat aku, jgn la piker. Sie2 je..Kalo aku ngidam nasi minyak, tetibe bgn pagi esok, “mama bwat nasi minyak ari ni”. (tersengeh aku..) Time aku lupe mkn vitamin, yg ni slalu kene time kat S.Alam, “Makan x vitamin mama beli tuu, bazer jee..” (tegagap-gagap aku…) Bile aku senyap2 kua ngan pompuan, “smlm tubek dgn sape? awek ari tu eh?” (tejatuh terus aku dr kerusi…x brape nak sengeh aku..) Siap teke ngan name btol plak tu..aih..Peleknye time aku kuo ngan kwn laki aku cam Noh, Kelong, Pisang, Buyut, Pi Pong, etc, tade plak die tny. Inilah die..inilah die senjate ibu-ibu yg ade. Walopon sesetengah anak2 piker ibu maseng2 cam serabut je tny ni tny tu, tp kalo die da tade esok2, sape lagi nak tny bende2 kecik gitu? sape? gf? bf? tahon petame ade la tny, masok kelua tandas brape kali pon tny…da 2nd year, haram. (kebanyakan la..) Tapi kite tau mak kite sampai kite da branak 8 pon die tny lagi. Aku sayang mak aku. πŸ˜‰

A Mexican Mother's Intueri..yariiibayaribaaaaa~

Oke. Ni bukan mak aku. Jgn nak piker bukan2…huhu…Gambarajah diatas adelah gambaran ibu2 di Mexico yang ade firasat/intuisi kuat yg anaknye beraktiviti menjual air ketum pade jiran tetangge, tapi anaknye x ngaku. Sian die~ Tak berbaju tu maksudnye berseh dan suci…bukan bogel. heee~ ;D

Photoshop 7, Mouse, Pack of Cigarette and a Smile. πŸ˜‰

