Sedang berjalan di Pantai Batu Burok Kuala Terengganu dengan hajat untuk minum air kelape dibawah pokok kelape, nampak keramaian yang hanye berlaku bile org2 luar dtg kesini. Kenopi2 sume tersusun, teringat plk setting event seperti tahun lepas Quiksilver…yup..tp kali ni Rip Curl Pro yg sedang berlangsung. Aku tersenyum sbb dkt tgn aku mmg dh pegang camere, dukecitenye sbb lens yg dipakai hanye lens utk portrait dan aku tibe di tempat kejadian pukol 5.05pm, event baruuuuuuuuuu je selesai. Jadi x dapatla amek gambar aksi2 best dlm air sgt. Peduli ape kan, kite kentek saje makhlok2 yg ade berdekatan. 😉

Terengganu-Rip-Curl-Pro-2012

RCP

Lepas habes kentek-kentek beberape gambor, terserempak dgn photographer otai, Azizi Embong. Bakar beberape posen duet untuk dapatkan asap sambel bersembang2 dgn beliau. Aku ade suarekan pendapat aku pasal keadaan suasane surfer dan pengunjong yang tak kurang hebat berpakaian yang tidak nampak pakaian. Kalo surfer lelaki x pe lagi la sbb aurat cume dari pusat ke lutot dan ramai yg maseh tutop, tapi yang gadis bukan surfing hari berkenaan amat keterbukaan. Even surfer gadis x bukak mcm mereke yg x surf. Pelek tapi benar. Jawab beliau yg juga official media Rip Curl Pro hari tersebut, “Tahon lepas selepas selesai event, diadekan post mortem. Penganjur dinasihatkan supaye menasihati para surfer utk menghormati adat, budaye dan agame di Kuala Terengganu, same ade waktu surfing atau pon sesudah program. Jadi tahun ni sbenarnye agak baek berbandeng tahon lepas…” Lepas dengar penjelasan dr beliau, rase lege sbb maseh ade yg cakne dgn agame & budaye kite orang melayu, Islam di Kuala Terengganu. Alhamdulillah, surfer2 yg ade boleh kate sopan lagi tahon ni, kalo ade pon yg seksi datangnye dr para2 pengunjong sendiri. Problem mcm ni kene selesai ikut care laen la…Bukan ape, mmg kubor maseng2 kan tapi kesian kat adek2 kite yg baru nak up dtg beriadah tgk abang2 akak2 seksi meksi. Agaknye apelah dlm kepale otak dieorang kan? Menggiurkan tp blom kawen…cane? Jadi selagi boleh kite kene minimakan keterbiasaan membuke aurat secare meluas supaye bley bagi contoh baek pade budak2 junior. Kalo betol nak gune term kubor maseng2, anda boleh berbogel sambel bergolek arek dlm ruang tertutop, jgn kaitkan dengan ruang org laen. Betol? Baru la kubor maseng2..huhu..Org melayu kite mmg cepat terikut dgn budaye org. Jgn kate org laen, aku sendiri pon cepat terikut. Jadi seeloknye kite cepat terikut budaye yg elok je. 😉 Selasai membazer dgn membakar duet (ini juge budaye burok ye, jgn ikot!), kteorang bersalaman tande setuju dan aku terus kembali pade tujuan asal aku, minum air nyior di bawah pokok nyior.

Advertisements