Hari ke-3, bangun dari tido yg tak berape nak nyenyak, trus tgk luar tingkap bilek, yup cuace seperti yang diramal. Terime kaseh Allah s.w.t πŸ˜‰ Hatta, kteorang pergi ke tempat yang sepatutnye pergi hari ke-2. Oleh kerane jarak antara train station dlm 1-2 kilometer aje, jadi aku decide untuk ke 2 tempat, Ueno & Okachimachi.

banner

Kat Ueno ade Ueno Park dan beberape Muzeum…beberape ye..bukan sebuter. Tapi x la dpt masuk sume sbb sume ade entry fee. (aku kan kedekut ;p ) Diantara 2 station ni ade kawasan semacam Chow Kit yang namenye Amoyayokocho atau name pendeknye Ameyoko. Jadi lepas setel bertaman di Ueno Park dan bermuzeum di Tokyo National Museum, kteorang menghale ke Okachimachi melalui Ameyoko.

Tau ape yang paling best, kteorang dpt jumpe masjid kat Okachimachi. Bangunan die bangunan pejabat dan dimiliki penuh dari bawah ke tingkat atas. Masuk mule2 nampak kelibat 2 orang dlm ruang seperti pejabat. Cikgu dgn pelajar. 2-2 berumur dan 2-2 bukan org Jepun. Si pelajar tgh belajar care sebutan huruf. Laen yg disebut cikgu, lain yg disebut beliau. Baru masuk islam agaknye. Alhamdulillah~ Ruang bangunan x besar, jd kat situ opis dan kat situ jugak ruang amek air wuduk dan bilek air. Sudah berwuduk, naek tingkat 2 sebab tingkat 1 tempat solat perempuan. Shioknye sbb sebelum ni time keluar, kteorang akan bersolat Zohor, Asar & Maghreb merate-rate tmpt, tapi kali ni boleh bersolat dgn selese dlm masjid. Lepas Asar, aku prasan ade Wifi, jadi kteorang pon sibukla nak update kat FB. Baru 5 minet Mat Noah berFB, aku dh tersenggok-senggok dgn handphone. Pantas aku mintak izin Mat Noah utk bermimpi kejap. Sbenarnye mlm sblm tu, sedang aku nak bermimpi, tetibe ade bunyi kapal selam. 20 saat bunyi kapal selam. 20 saat bunyi kapal selam.Β Aku selam jgk mamat ni karang~ T_T Oleh yg demikian, aku x tido sgt, aku bangun awal dgn bermatekan panda. Hish~Pastu pastu, aku tejage bile azan Maghreb berkumandang. Ade la dlm 8 org sume berjemaah. Rupe-rupenye cikgu kat bwh tu la imam kat masjed tu. Alhamdulillah, maseh ade org Islam yg tinggal di luar negare dan maseh ingtkan Allah s.w.t. Harap2 kite semue pon begitu, Amiiiiin~ πŸ˜‰

